bm utolsó etűd az etűd elkészítéséhez kizárólag az idézet hanganyagából dolgoztam. az idézet előtti részben az idézet részleteinek le és fel pitchelt, nyújtott verzióit használtam. ezeket zengettem, hangszíneltem illetve burkológörbéket használtam. ezen kívül néhol megjelenik, nagyon rövid ideig két akkord, ugyanazok, amelyek az etűd idézet utáni részében bontakoznak ki. ezek az idézet külön pillanatai hullámformájának ismétléséből, illetve azoknak transzponált másaiból készültek (sztenderd ableton-os simpler). ezenkívül még egy max4live-os delay-t kötöttem az egész hangzóanyag végére, amivel néha az egész hanganyag tér-hatását próbáltam megváltoztatni, néha pedig egy timestretch szerű hangzást igyekeztem kelteni. miután elkészült az etűd, észrevettem a hullámformán hogy nagyon halk. próbáltam hangosítani, de végeredményben arra jutottam, hogy maga az idézet is egy halk alapanyag. vagyis itt arra gondolok, hogy ha az idézetben található abszolút maximális amplitudóérték ugyan megközelíti az 1-et, attól még egészében "hangosan" kell hallgatnom hogy részleteit észrevegyem. úgyhogy végül nem hangosítottam az etűdöt, mert így talán közelebb áll az idézet átlag hangerő szintjéhez.